tisdag 17 november 2009

c´est la vie


Har känt mig hängig och seg i huvudet sedan jag kom hem. Klev in i en dvala från alla upplevelser i Paris och har därför varit dålig på att blogga resterande resa.
Som sagt så var det problem med Emilias internet vilket gjorde att det var knepigt att skriva inlägg.

Lördagen & Söndagen har jag inte hunnit berätta om, vilket sammansfattas kort här.
På lördagen efter att ha varit ute så klev vi upp relativt tidigt och begav oss först av allt till en liten mysig marknad i Emilias statsdel Bois Colombes och tittade runt sedan åkte vi vidare till en aningen större marknad, rättare sagt Europas största. Där gick vi i och letade efter en bankomat lika länge som vi tillbringade tid på marknaden. Bort därifrån begav vi oss när skyfallen kom och vi hamnade på ett fik med två av Emilias Franska kompisar som skulle flytta till Linköping för att plugga. De lyssnade nyfiket medans vi pratade om Sverige och drack varmt. Efter det lilla stoppet på fiket tog på oss vidare till shopping område där det även där fyndade. Under dagen shoppade jag, snygga lite brun/oranga converse till Adde, svart kort frackliknande kavaj, svarta mockaskor med snörning, favoritrökelser Nag Champa, Mörkgrå halsduk samt lite underkläder.

Vi hade blivit bjudna till middag av Emilias rumskompis lite senare på kvällen så vi fick väldigt bråttom när vi inser att klockan är sent, slänger oss in och handlar ost och vin och drar hem.
Hemma väntade en super mysig marockansk middag, Tahini och gott sällskap. Vid 1 drar vi oss in mot stan och möter upp söta Nicki och hamnar på en as cool bar med skön musik och snygga människor. Festar hela natten lång och rullar ut taxin vid 7 på morgonen.
Ännu en härlig dag i Paris med många upplevelser.

Söndagen blev segare pga den sena hemkomsten, vi drog oss länge och packade min väska och begav oss sedan in till stan vid 4 tyvärr. Jag hade fått för mig att mitt flyg avgick vid 22 och att bussarna borde gå relativt ofta. Påväg till stan så bestämde vi oss för att åka förbi först och kolla när bussarna gick för att sedan promenera i stan sista eftermiddagen.
Tur var detta, jag hade först av allt fått för mig helt åt skogen fel. Flyget avgick 20.40 och sista och den enda bussen avgick 3h innan flyget vilket gjorde att jag hade mindre än 10 minuter på mig att köpa biljett och slänga mig på bussen pjuhh. Tack för det där, den som gav mig den turen. Hem kom jag iaf dock 1,5 h sent pga av väder och mycket turbulens.

Summering, Paris är den mest fantastiska staden jag någonsin upplevt. Den osar romantik och mystik och som gjord för mig.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar