tisdag 27 oktober 2009

Don´t mess with the ninja

Hallelulja! Jäklar vad jag har ont i mina ben.
Jag kom hem från Taekwondo passet för ett tag sen och har efter en lång varm dusch fortfarande svårt att gå. Vi var några från jobbet som åkte till en lokal på mosebacke och tränade för första gången.
Alex från jobbet höll i det, med piskan i högsta hugg och straffträning men en stor elloge till honom för hans insats.
Vi fick sparka och hoppa djupa skutt, göra kullerbyttor och massa annat knasigt.
Fastnade för sparkar och teknik, var annorlunda från tidigare träning. Blir garanterat ett återbesök när värken är borta.

Reflekterade lite angående dagens träning, vanligtvis tränar jag löpning och annat konditionskrävande vilket gör att man är blir andfådd tillskillnad från taekwondon som gav mjölksyra efter 5 min i musklerna. Jag är inte van att fortsätta kämpa när musklerna säger total stopp, man kommer ingenstans. Ny insikt, mer muskelträning Frida.

Nu ska jag sova, har inte fått mycket sömn de 2 senaste dagarna.
Hela detta 1,5 timmes taekwondopass är inspelat, tyvärr..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar