fredag 5 februari 2010

Lär känna mig Paris..

Bonjour,

Sitter och äter frukost och dricker te medans tv:n står på i bakgrunden med ett galet franskt frågesports program.

Gårdagen var lugn och skön. Jag och Emilia strosade runt i shoppingcentret vid Chatelet les Halles och duktigt nog köpte jag ingenting :) Men utbuded i Paris är ju ljusår från Sthlm.
Kommer nog bli en ny garderob här ändå. Men känner att jag vill lägga pengarna på att gå ut och äta och göra saker nu i början istället för att shoppa. Lära känna Paris och låta Paris lära känna mig..

Åkte hem och lagade mat och E åkte och simmade. I Paris så måste alla ha badmössa på sig i simhallen, en anledning till att slippa hoppa i en liten simdräkt och motionera :)
Sedan kom Julia, Catherine och Emilia hem, vi åt middag, drack rödvin, invigde nya gitarren (som fortfarande inte har ngt namn) och bara njöt av kvällen.

Jag har inget planerat under dagen, tänkte sätta mig på ett cafe med en bok och bara sitta där. Tar kanske en sväng förbi Emilias jobb, Cojean vid metrostationen Madeleine.

"ska fixa ett usbminne idag som man kan stoppa in minneskort i så ska ni få se lite bilder, dock med dålig kvalité."

Bisous!


Nya gitarren och jag i soffan från igårkväll :)


Catherine & Julia myser med lite vin.

1 kommentar: