torsdag 20 maj 2010

I Fågelns tecken

Jag och Käbi drog på slutvernissage på Forsbergs direkt efter jobbet igår och tittade på en fantastisk utställning, förväntar mig att se det mesta på designetorget eller IKEA inom kort. Fastnade ordentligt över ett väggtryck i form av utrotningshotade svenska djur som uggla, varg och lodjur i verklig storlek som duktiga Emmelie Franzén har tagit fram. Jag blev totalt jäkla förälskad i ugglan, den ska bli min.

Sedan drog Käbi och jag på en barrunda genom stan. In på Marie Laveue, vidare till Morfar Ginko och sedan till Oj oj oj bar. Kan inte sluta skratta och trivas med Käbi. Du är finast!
"Hon trampa på en scheed och kände sig schheev"

Imorse så bestämde vi oss för att stiga upp tidigt och ta en take away frulle från Petite France och sätta oss i Rålis. Vi fick sällskap av vänliga gräsänder och sol :)



1 kommentar:

  1. sötfrida! känns konstigt att vi inte hänger ikväll som vi brukar:) Men imorgon du! Då blir det lemur!!! pusss

    SvaraRadera